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UX 인터뷰에서 질문 할 10 가지 질문 [원문 : 10 Questions You’ll Be Asked in a UX Interview]

ssskeun 2019. 5. 29. 13:24

 

출처 : https://medium.com/salesforce-ux/10-questions-youll-be-asked-in-a-ux-interview-f93f0c78f31d

 

10 Questions You’ll Be Asked in a UX Interview

Notes from a young designer

medium.com

I just landed my first full-time role as a UX designer and officially closed my job search. After more than 40 coffee dates, phone calls, design presentations and one-on-one interviews, I’ve come up with this list of 10 UX questions that I found crucial in my search. As a young designer breaking into the field, the world of design interviewing was foreign to me. I hope this can help others in the interview process and be a prompt to advance personal design perspectives.

[번역 : 방금 UX 디자이너로서 처음으로 풀 타임 역할을 시작했으며 공식적으로 구직 활동을 마감했습니다. 40 개 이상의 커피 데이트, 전화, 디자인 프리젠 테이션 및 일대일 인터뷰를 통해 필자가 검색에서 결정적으로 발견 한 UX 질문 10 개 목록을 작성했습니다. 젊은 디자이너가 분야에 뛰어 들면서, 디자인 인터뷰의 세계는 내게 외국이었다. 나는 이것이 인터뷰 과정에서 다른 사람들을 도울 수 있고 개인적인 디자인 관점을 촉진 할 수 있기를 바랍니다.]

 

The Questions (and notes):

1. How do you define UX/design?

Focus on crafting a unique and specific definition that sheds light on who you are as a designer. Use this also as an opportunity to tell a story that provides context for your design perspective. However you define UX, make this a chance to add something personal.

I focused my definition around empathy and the importance of understanding the people I’m designing for. It allowed me to touch on my background in psychology, allude to past experiences I had doing anthropological research, and brought to light the importance of designing human-centered experiences.

[번역 : 1. UX / 디자인은 어떻게 정의합니까? 당신이 디자이너로서 누구인지 밝히는 독특하고 구체적인 정의를 만드는 것에 집중하십시오. 또한 이것을 사용하여 디자인 관점의 컨텍스트를 제공하는 이야기를 할 수 있습니다. 그러나 UX를 정의하면 개인적인 것을 추가 할 수있는 기회가됩니다. 나는 공감에 관한 나의 정의와 내가 디자인하고있는 사람들을 이해하는 것의 중요성에 초점을 맞추었다. 그것은 내가 심리학에 관한 나의 배경을 만지고, 인류 학적 연구를 해본 과거의 경험을 암시하며, 인간 중심의 경험을 설계하는 것의 중요성을 밝혀주었습니다.]

 

2. What is your design process?

Everyone has a different design process (and that’s okay). What will matter is your ability to describe your process and explain the rationale behind your approach. It’s a good idea to have a standard ‘go-to’ process in mind, yet it’s important to acknowledge your design context. Different UX situations inevitably call for different UX processes. It’s a strength to understand your environment and determine a process that’s best fits for your situation.

Ask your interviewer for specifics. Respond to a particular design problem the company is facing or talk about a process you have used in a particular situation.

Through all my processes, my one constant is to ask the right questionsbefore designing. It frames the way I approach a problem and guides me toward the appropriate UX strategy and tools going forward.

[번역 : 모든 사람들은 서로 다른 디자인 과정을 가지고 있습니다. 문제는 프로세스를 설명하고 접근 방식의 근거를 설명하는 능력입니다. 표준 '진행'을 염두에 두는 것이 좋습니다. 그러나 디자인 컨텍스트를인지하는 것이 중요합니다. 다른 UX 상황에서는 필연적으로 다른 UX 프로세스가 필요합니다. 환경을 이해하고 자신의 상황에 가장 적합한 프로세스를 결정하는 것이 장점입니다. 면접관에게 구체적인 내용을 문의하십시오. 회사가 직면하고있는 특정 디자인 문제에 대처하거나 특정 상황에서 사용한 프로세스에 대해 이야기하십시오. 모든 프로세스를 통해 내 상수는 디자인하기 전에 올바른 질문을하는 것입니다. 그것은 내가 문제에 접근하는 방식을 틀 짓고 앞으로 적절한 UX 전략과 도구로 인도합니다.]

 

3. What are some apps or websites that you love?

When thinking about this question, consider your audience and have a range of apps/websites that can demonstrate a diversity of aspects you find important to design. When I was interviewing, I chose SquareCash, Lyft, and Meetup.com — all experiences I loved for different reasons.

SquareCash represented simplicity in design. It made money transactions painless and solved a problem I didn’t realize I had. Lyft represented a peer-to-peer service that was trust-worthy and delightful and leveraged local communities to foster sharing in my hometown (San Francisco) and beyond. Meetup.com represented a platform for community at scale and had provided a tribe for me no matter where I was in the world.

While touching on UI elements, try to paint a picture of your values as a designer. By choosing apps/websites that highlight your interests and elegantly solve your pains, you’ll make a memorable impression.

[번역 : 이 질문에 대해 생각할 때 잠재 고객을 고려하고 디자인하는 것이 중요하다고 생각하는 다양성을 입증 할 수있는 다양한 앱 / 웹 사이트를 보유하십시오. 인터뷰를 할 때 SquareCash, Lyft 및 Meetup.com을 선택했습니다. 여러 가지 이유로 내가 좋아했던 모든 경험. SquareCash는 디자인의 단순성을 나타냅니다. 그것은 돈 거래를 고통스럽게 만들었고 내가 가지고 있다고 깨닫지 못한 문제를 해결했습니다. Lyft는 나의 고향 (샌프란시스코)과 그 이상에서 공유를 촉진하기 위해 신뢰 있고 가치 있고 유쾌하고 지역 사회를 활용 한 피어 - 투 - 피어 서비스를 대표했습니다. Meetup.com은 규모면에서 커뮤니티를위한 플랫폼을 대표했으며 내가 세계 어느 곳에 있더라도 나와 부족을 제공했습니다. UI 요소를 접하면서 디자이너로서의 가치를 그림으로 그려보십시오. 관심 분야를 강조하고 고통을 우아하게 해결하는 앱 / 웹 사이트를 선택하면 기억에 남을만한 인상을 남길 수 있습니다.]

 

 

 

4. How do you work with engineers/Product Managers/other designers?

The ability to empathize and understand the motivation of those you work with is crucial. Engineers, PMs, and other designers all come with their own particular needs and goals and if you can demonstrate your sensitivity to them, you’ll be well received.

Engineers: I’ve found that providing especially close attention to interaction design and accounting for edge cases is important. Engineers are responsible for building the product — making sure that your interactions function properly for all use cases will save your engineer friends time and frustration. Also, try to speak their language — learn how to code. Being confident in HTML, CSS, and JavaScript is a great start.

PMs: I emphasize communication, storytelling, and tradeoffs. PMs manage deadlines, appeal to admins and keep projects running smoothly. Make sure you and your PM are sync’d. Being able to tell a powerful story about your design will also help to make their job easier when trying to persuade other stakeholders.

Designers: Show, don’t tell. Focus your attention toward the design problem instead of individual design preferences. Working with other designers is an incredible opportunity for collaboration and can push you to better work. When working with other designers, sometimes I like to practice pair design — it’s a great way to develop shared ownership over the work and push your individual design limits.

[번역 : 

공감하고 이해하는 능력이 중요합니다. 엔지니어, PM 및 기타 설계자는 모두 자신의 특별한 요구와 목표를 가지고 있으며, 자신의 민감성을 입증 할 수 있다면 잘받을 수 있습니다.

엔지니어 : 인터랙션 디자인과 엣지 케이스에 대한 세심한주의를 특히 중요시하는 것이 중요합니다. 엔지니어는 제품을 제작해야합니다. 모든 사용 사례에 대해 상호 작용이 적절하게 기능하도록함으로써 엔지니어 친구는 시간과 노력을 덜어줍니다. 또한 자신의 언어로 말하고 코드 작성법을 배우십시오. HTML, CSS 및 JavaScript에 대한 확신은 훌륭한 출발입니다.

PM : 저는 의사 소통, 스토리 텔링 및 장단점을 강조합니다. PM은 마감일을 관리하고 관리자에게 호소하며 프로젝트가 원활하게 운영되도록합니다. 당신과 당신의 PM이 동기화되었는지 확인하십시오. 설계에 대한 강력한 이야기를 전할 수 있다면 다른 이해 관계자를 설득하려는 노력을보다 쉽게 ​​할 수 있습니다.

디자이너 : 보여 주기만하면됩니다. 개별 디자인 환경 설정 대신 디자인 문제에주의를 기울이십시오. 다른 디자이너와 협력하는 것은 협업을위한 놀라운 기회이며 더 나은 업무를 수행 할 수 있습니다. 다른 디자이너와 함께 작업 할 때 가끔 쌍 디자인을 연습하는 것을 좋아합니다. 작업에 대한 공유 소유권을 개발하고 개별 디자인 제한을 적용하는 좋은 방법입니다.]

 

5. Who in the industry do you follow and read?

Don’t fudge this question! Find some members of the design community now that you admire and start reading — there are a lot of incredible designers out there to source inspiration. If you don’t have a list, check out LinkedIn, Medium, Twitter or design blogs to get started. If you’re feeling brave, reach out to members in the community and begin to cultivate a relationship. It’s remarkable how friendly people in the design circle can be.

Julie Zhuo (Facebook), Daniel Burka (Google Ventures), Bo Ren(Facebook), Ximena Vengoechea (LinkedIn), and Frank Yoo (Lyft) are a few members of the community that I look up to, follow, and read.

[번역 : 이 질문을 퍼지 마십시오! 당신이 존경하고 독서를 시작할 때 디자인 공동체의 일부 구성원을 찾으십시오. 영감을 얻기 위해 많은 훌륭한 디자이너가 있습니다. 목록이 없다면 시작하려면 LinkedIn, Medium, Twitter 또는 디자인 블로그를 확인하십시오. 당신이 용감하다고 느끼면, 지역 사회 구성원들과 손을 내밀고 관계를 형성하십시오. 디자인 서클의 친절한 사람들이 얼마나 놀라운 지 알 수 있습니다. Julie Zhuo (Facebook), Daniel Burka (Google Ventures), Bo Ren (Facebook), Ximena Vengoechea (LinkedIn), Frank Yoo (Lyft)는 지역 사회의 일부 구성원입니다.]

 

6. What is the most interesting project you have worked on?

Use this as a chance to tell a story — and follow a typical story arc: background, opportunity, process, adversity along the way, triumphs, and outcome. Talk about what you did on the project but focus most on why this particular project was so interesting for you. Did it have to do with the people, circumstance, opportunity, or something else?

As a young designer, I like to talk about my first foray in design: Creating the user experience for a co-living space in Tokyo. This project was meaningful to me because it was my introduction to UX and trial by fire as a designer. I practiced UX principles in a physical space, was challenged with designing in a foreign context (Tokyo), and I was able to find success in ambiguity and uncertainty — when I started I really didn’t know what I was doing. Designing in a physical space provided a laboratory for me to observe, test and iterate in real time and built a foundation for how I now approach design problems in a digital context.

[번역 : 이것을 이야기의 기회로 삼고, 전형적인 이야기의 흐름을 따르십시오 : 배경, 기회, 과정, 역경에 따른 역경, 승리와 결과. 프로젝트에서 한 일에 대해 이야기하고 있지만이 프로젝트가 왜 그렇게 흥미로운 지에 가장 집중합니다. 사람, 환경, 기회 또는 다른 것과 관련이 있습니까? 젊은 디자이너로서 도쿄에서 공동 생활 공간을위한 사용자 경험 만들기 : 디자인에 대한 첫 발걸음을 말하고 싶습니다. 이 프로젝트는 UX에 대한 제 소개 및 디자이너로서의 화재 재판 이었기 때문에 나에게 의미가있었습니다. 실제 공간에서 UX 원칙을 실천하고, 외국 환경 (도쿄)에서 설계에 도전을 받았으며, 모호함과 불확실성에서 성공을 찾았습니다. 시작했을 때 나는 내가 무엇을하고 있는지 정말로 알지 못했습니다. 실제 공간에서의 설계는 실시간으로 관찰, 테스트 및 반복 할 수있는 실험실을 제공하고 디지털 컨텍스트에서 설계 문제에 어떻게 접근 할 수있는 기반을 마련했습니다.]

 

7. Do you prefer to work alone or with a team?

Having self-awareness of how you work and demonstrating flexibility is key. Consider the company you’re interviewing with — the size, what you know about the culture, and how you might fit into work dynamics. Also be true to yourself. The interviewer will be looking for how you play with others and determine if you’re a good culture fit.

When thinking about this question, I sometimes draw a graph mapping out my energy levels throughout the day. I’ve discovered I like ‘heads-down’ time in the morning, collaborative time after lunch, (snacks throughout the day) and time to consume content and find inspiration in the late afternoons. I try to balance my own patterns while being aware of others and the dynamics around me.

[번역 : 자신의 업무 방식과 유연성을 보여주는 것에 대해 자각하는 것이 중요합니다. 인터뷰하는 회사를 생각해보십시오 - 규모, 문화에 대해 알고있는 점, 그리고 역 동성에 어떻게 적응할 수 있는지. 또한 자신에게 충실하십시오. 면접관은 당신이 다른 사람들과 어떻게 놀았는지 찾고 당신이 훌륭한 문화에 적합한 지 판단 할 것입니다. 이 질문에 대해 생각할 때, 나는 하루 종일 나의 에너지 레벨을 맵핑하는 그래프를 그리기도합니다. 나는 아침에 '머리가 쓰러지는'시간, 점심 식사 후 협업 시간 (하루 종일 스낵), 늦은 오후에 영감을 얻고 내용을 소비 할 시간을 좋아한다는 것을 발견했습니다. 나는 다른 사람들을 인식하고 내 주변의 역 동성을 인식하면서 자신의 패턴을 조화 시키려고 노력합니다.]

 

 

8. Tell me about an assignment that was too difficult. How did you handle the situation?

Working at a fast-paced startup, you’ll inevitably be thrown assignments or tasks that you won’t initially know how to approach (If this doesn’t happen, you might not be really working at a startup). Think about a time you took on a difficult task head first and struggled through ambiguity to eventually arrive at some conclusion. It doesn’t have to necessarily be a triumphant story as long as you show your willingness to explore, test, (fail), and iterate and demonstrate a commitment to learn and adapt going forward.

One example that comes to mind is the first time I conducted (guerrilla) user interviews. I found myself clueless with a script in my hand, an iPhone camera, and 7 strangers to find and interview on the street. I failed pretty hard at first — approaching people on the go, waiting too long to make an introduction (awkward…) and rushing my questions. I studied my footage, observed patterns of when people could most likely be approached (lunch in the park), and upped my confidence with the support of a friend designer and tried again. This time, a little bit better.

[번역 : 빠르게 진행되는 시작에서 일할 경우, 처음에는 접근 방법을 알지 못하는 과제 또는 작업이 필연적으로 발생합니다 (이러한 상황이 발생하지 않으면 처음 시작할 때 실제로 작업하지 않을 수도 있음). 어려운 과제를 가장 먼저 생각한 시간에 대해 생각해보고 애매 모호하게 고민하면서 결국 결론에 도달했습니다. 당신이 탐구하고, 시험하고, 실패하고, 반복하고, 앞으로 배우고 배우고 자하는 의지를 보여주는 당신의 의지를 보여주는 한, 반드시 승리의 이야기 일 필요는 없습니다. 한 가지 예가 제가 처음으로 (게릴라) 사용자 인터뷰를 실시한 때입니다. 나는 내 손안의 대본, iPhone 카메라, 거리에서 찾아서 인터뷰하는 7 명의 낯선 사람으로 자신을 찾지 못했습니다. 나는 처음에는 꽤 열심히 실패했다. 사람들에게 다가 가면서, 서론을하고 (어색하게 ...) 내 질문을 서두르 기까지 너무 오래 기다렸다. 나는 사람들이 가장 접근 할 수있는 패턴 (공원에서 점심을 먹을 수있는 시점)을 관찰하고 친구 디자이너의 지원에 대한 자신감을 재확인하고 다시 시도했다. 이번에는 조금 나아 졌어.]

 

9. Why do you want to work at [company x]?

I like to talk about the company from a design perspective. Focus on mentorship, design culture, co-workers and the type of design challenges the company is currently facing. Make it personal and demonstrate a vision. Being able to talk about how the company melds with your past and how it will elevate you to where you want to be in your future shows a clear understanding of what you want and how to get it.

When I was applying for full-time jobs, I had just left a contract gig where I was the sole designer. I knew that I was looking for something different — a place where I could be mentored, level up in a thriving design culture, and solve problems at scale. I found companies that fit my focus and demonstrated how I was aligned with the team.

[번역 : 저는 회사에 대해 디자인 관점에서 이야기하고 싶습니다. 멘토십, 디자인 문화, 동료 및 회사에서 현재 직면하고있는 디자인 과제의 유형에 중점을 둡니다. 개인적으로 만들고 비전을 보여줍니다. 회사가 귀하의 과거와 어떻게 융합했는지, 미래에 당신이 원하는 곳으로 당신을 승화시키는 방법에 대해 이야기 할 수 있다면, 당신이 원하는 것과 그것이 어떻게 얻는지를 명확하게 이해할 수 있습니다. 풀 타임 일자리를 신청할 때, 나는 독창적 인 디자이너가되어 계약서를 남겼습니다. 저는 제가 뭔가 다른 것을 찾고 있다는 것을 알았습니다. 제가 멘토가되고, 번성하는 디자인 문화에서 레벨을 올릴 수 있고, 규모로 문제를 해결할 수있는 곳이었습니다. 나는 내 관심사에 맞는 회사를 찾았고 팀과 어떻게 조화를 이루 었는지 보여주었습니다.]

 

10. Why should I hire you?

For young designers, this can feel like the toughest question to answer. Without a lot of design experience, what you can offer is your hustle and a proven willingness to learn. Emphasize it. And don’t just talk about it —show it. Point to personal projects, blog posts, and other forms of commitment to design that you’ve taken.

As a young designer, you’ve taken an enormous leap into a new career. Talk about this experience and share the strides you’ve taken to get to where you are now and where you want to be. You have enormous potential — be confident as you go.

[번역 : 젊은 디자이너에게는 이것이 가장 힘든 질문 인 것처럼 느껴질 수 있습니다. 설계 경험이 많지 않으면 제공 할 수있는 것은 허슬 (hustle)과 입증 된 학습 의지입니다. 그것을 강조하십시오. 그리고 그것에 대해 이야기하지 마세요. 개인 프로젝트, 블로그 게시물 및 취한 디자인에 대한 다른 약속을 지적하십시오. 젊은 디자이너로서, 당신은 새로운 직업으로 크게 도약했습니다. 이 경험에 대해 이야기하고 현재의 위치 및 원하는 위치로 이동하기 위해 걸었던 걸음을 공유하십시오. 당신에게는 엄청난 잠재력이 있습니다.]

 

 


 

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